Doorgaan naar hoofdcontent

Ik stel jullie voor aan mijn schatjes .

Mijn hobby zijn mijn vogels πŸ’œ
Ik ben zeer dolblij met ze en ze maken mijn leven helemaal compleet .
Ik zou niet weten wat ik zonder ze moest .
Zo hebben de meeste een verhaal .....
En NEE ik ben geen  fokker !!
Tuurlijk heb ik af  en toe wel eens een nestje .
Maar het gaat mij niet om het geld !!
Ze beteken stuk voor stuk veel voor mij !
En ze zijn stuk voor stuk mijn kindjes tam of niet tam ik hou evenveel van ze πŸ’•

Ik heb 22 valkparkieten nu en 2 kakariki's


Dit is : Bloody Mary een vrouwtje zij is niet tam . Toen ik haar kort had ze heel veel bloedpennen en dat komt omdat zij slecht werd verzorgt .Ze heeft er nu geen last meer van .

Long John Zilver zijn naam heeft hij te danken omdat hij 1 voet heeft . Het is een man en de vriendje van Bloody Mary . Bij de vorig eigennaar zat hij vast met zijn voet waardoor hij dus nu maar 1 voet heeft .

Cindy een popje Niet tam . Heb haar gered , Ze zat in zeer klein hokje en stonk verschrikkelijk naar rook . Ze is helemaal haar rook vrij .

Achterste Withje een man , Helaas is zijn vrouwtje de voorste vorig week overleden . Had ze nog maar net en zag al dat zij niet 100% was 😟

Beauty de Witte πŸ’— Tis een mooie dame ik moest haar gewoon hebben πŸ˜‚ De man ging inkorten en heb haar overgenomen .


Channel & Jones . Hun zijn een koppel . Heb ze ook nog maar net hun oude baasje had geen tijd voor ze en ze zaten maar in hun kooitje hier hebben ze hun vrijheid .

Voorste : Dotty . Dotty zou niet kunnen vliegen maar immers hier aangekomen laat ze toch heel wat anders zien en vliegt ze wel : Achter kwebbel helaas is kwebbel overleden πŸ˜“ ook over Kwebbel heb ik een blog geschreven dat kan je hier lezen rust zacht mijn lieve schatje πŸ’œ :
https://craftgirl5.blogspot.nl/2017/07/kwebbel-de-valkparkiet.html

Manky een mooie dame . Zag haar op marktplaats staan Manky heeft haar voetje omhoog dat komt doordat haar papa of mama altijd op haar voetje lag . En haar voetje is dus omhoog gegroeid . Ze maakt het helemaal goed en doet alles gewoon πŸ’œ

Heksy : Om deze mensen ging het alleen om geld !!! ze was geknipt waardoor ze niet kon vliegen !!! Ben daar zeer erg op tegen ! Ze kan gelukkig weer vliegen en ook zij stonk verschrikkelijk naar rook .


Angel een heetlijke mooie kerel echt een kroelkont . Angel komt uit de dierenspeciaalzaak en het is zoon  schatje en meneer heeft gewoon 2 dames namelijk Elsa & Nageltje πŸ˜‹

Babbel een mooie heer . Tis echt een Babbel kont je hoort hem elke dag wel . Echt een heerlijk ventje .

Chanel Ja nog een Chanel . Een mooie dame altijd nieuwsgierig heb haar gratis 😏 

En dan hier de dames van Angel : Elsa & Nageltje 
Ze delen samen hun ventje , nestkastje & de eitjes 😌

Gerrit : Gerrit moest per direct weg en geloof het of niet we hebben Gerrit om 23:00 uur  nog opgehaald . Het is een heerlijk vrolijk ventje ook . Die zeg ook zo en dan zekers laat horen πŸ’™

hyena : Waarom zijn naam : hyena is nou hij lacht als een hyena . 
Hij zat bij de vorig eigen naar zijn ouders te pesten die op eitjes zat vandaar dat hij bij mij is 😊
Knieper een mooie dame . Net zoals vele moest zij weg ze werd verkocht als MAN terwijl het een POPJE is hmmmm

Diamantje een mooie dame die een ventje zocht en dat heeft ze hier gevonden : Babbel πŸ’˜

Sneeuwtje : Sneeuwtje was heel mager toen ze hier kwam heb haar gevoerd zodat ze op gewicht kwam . En nu word ze ook dus door meneer kakariki gevoerd ( gekke vogels ook een kakariki die een valkparkiet voert ) 😁😁

Sterrel : Ook een hele mooie heer die ik gewoon heel graag wou het vriendje van Knieper trouwens πŸ˜‹

En mijn mooie heerlijke lekkere kroelvogel VLEKKY ! Het is gewoon zoon heerlijk ding πŸ’–

Mevrouw Kakariki . Echt zij is gewoon weg een bitch ! 3x ontsnapt echt een trutje is het maar zeer blij met haar wil haar voor geen goud meer kwijt . Ze komt altijd bij me op men hooft zitten . Ze is heel nieuwsgierig en ondeugend πŸ˜‚  

En Meneer Kakariki . Die sneeuwtje eten geeft πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ Hij heeft een hekel aan om op foto's te komen .
De voliΓ¨re word nog uitgebreid voor ze . Mijn man zegt altijd het lijkt hier wel een opvang voor valkparkieten πŸ˜‚ Ik heb nu al meer dan een jaar valkparkieten en ze hebben mijn hart veroverd πŸ’œ
Nu ik deze blog aan het schrijven ben zit dus ook 1 valk op mijn hooft 2 op mijn schouders heerlijk te dutten πŸ’–

Reacties

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie vogels. Wij hadden vroeger een parkiet. Tweety. Deze kon mijn naam zeggen. Erg leuk als ik 's ochtends beneden kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie vogels zijn. Vooral met die blosjes : )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben ook een kakariki vrouwtje genaamd Pipo gehad. Erg lief was ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben je ook lid van een vogelvereniging? Echt een aanrader! kun je nog meer leren van en over je vogels

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Haakpatroon Valkparkiet ( gratis )

Mag ik jullie voorstellen aan : Angel πŸ’— Angel is een valkparkiet πŸ˜‰ En ik ben helemaal verkocht aan valkparkieten , Het is ook 1 van  mijn hobby's . Heb dus ook een voliΓ¨re sinds een jaartje . Ik was opzoek naar een haakpatroon van een : Valkparkiet , Maar kon er niet echt 1tje vinden. Dus dan maar zelf aan de slag . Pen ,papier ,en mijn haakspullen erbij . En zie wat er van mijn haaknaald is afgevlogen ..... Angel de gehaakte Valkparkiet  πŸ˜Š Het is ook nog eens mijn aller eerste eigen ontwerp , en wil hem zeker met andere delen . hieronder kun de patroon vinden  .  Gelieve het patroon niet te delen ergens of voor verkoop .  De link plaatsen na het patroon mag wel 😊

Wacken Open Air 2017

Mijn man is nu voor de 3de X naar Wacken Open Air geweest . Niet om te feesten maar om te werken ! Dan kun je best wel voor stellen dat het super leuk werk is 😏 Mijn man werkt veel op festivals en dat vooral in Duitsland . Hij is dan ook echt wel een paar dagen weg of 1 week . En vooral in de zomers wand dan beginnen de evenementen . Mijn man filmt af en toe  ook en hier onder een paar korte filmpjes van : Wacken Open Air 2017 !       En het zijn lange dagen altijd maar je bent immers wel gratis op een festival en je word ook nog eens betaald . Mijn man komt nooit met lege handen naar huis , Ze is mijn vader dus bijna jarig en elke jaar haalt mijn  man drank er weg voor mijn vader zijn verjaardag 😏 ziet er toch heerlijk uit of niet ? Als je drank gek bent haha Helaas mag ik niks wegens dat ik een kleine heb en geef geen fles 😏 Zoals je op de foto's ziet zijn het verschillende smaken wijn ,  en je hebt de leuke infuus

wish shopblog

Heb weer een aantal dingen bestelt op Wish πŸ˜† Tis echt zo verslavend en zeer goedkoop ! Zet er ook bij wanneer bestelt en wanneer binnen en voor hoeveel πŸ˜‹ Bestel vaak voor mijn kinderen vooral nu de feestdagen weer aankomen . Maar voor mij zijn het extra duurdere maanden wegens : 10-11 verjaardag 11-11 het feest wat wij in het noorden vieren 11 november is de dag dat mijn lichtje branden mag 😊 5-12 sinterklaas 19-12 verjaardag 22-12 verjaardag kerstdagen 27-12 trouwdag oud en nieuw Maar zoals je kan lezen in mijn andere blog spaar ik altijd vooruit πŸ˜‹ Hierbij mijn aankoopjes πŸ˜‚ Bij sommige kan ik helaas niet zien wanneer ik ze heb bestelt precies  maar ergens op 21 juli aangekomen op : 10 aug Prijs 4,00 euro Hij is echt heel erg mooi en voor dat prijs echt een koopje ! 21 juli bestelt aangekomen op : 3 aug  Prijs : 2,00  Een mooie goeie telefoonhoesje past perfect zeer tevreden over . 21 juli bestelt aangekomen op : 9 aug 100 st